NYHETER

Allsvensk serieförening planeras

En allsvensk serieförening är på gång skriver Handbollskanalen. Detta välkomnas av spelarföreningen SHS då ytterligare en samverkanspart skulle möjliggöra och underlätta att nå ut till fler spelare i föreningens uppdrag att tillvarata och främja spelarnas intressen i förhållande till arbetsgivare och arbetsgivarorganisationer. LÄS MER I HANDBOLLSKANALEN Arne Johansson

Försäkringskassan missgynnar handbollsspelare

Handbollen är en av de mest skadedrabbade idrotterna. Hjärnskakningar, ben- arm- och axelskador är vanligt förekommande. Skador som innebär långa rehabiliteringar och sjukskrivningar. Till skillnad mot de professionella ligorna Allsvenskan och Superettan i fotboll samt SHL i ishockey så är handbollen till övervägande del semiprofessionell. C:a 75 % av spelarna …Read More

Skuru IK: Det finns bara förlorare

Media fortsätter att följa  Skuru IK:s agerande om bl.a. ålder och familjebildning som skäl för att inte prolongera Ulrika Olssons kontrakt för säsongen 2021-22. – Vi ställer oss bakom damelitkommitténs beslut säger tränaren Magnus Oscarsson Söder till Aftonbladet. LÄS MER I AFTONBLADET SVT SPORT SVT SPORT Arne Johansson

Intervju med spelarföreningen ang. Skuru IK:s agerande

Arbetsrätten ser strängt på all diskriminering inom arbetslivet. Inte minst gällande ålder, graviditet eller familjeledighet. Här en intervju i G-P om hur spelarföreningen reagerar på Skuru IK:s taktlösa agerande gentemot lagets förgrundsgestalt Ulrika Olsson. GÖTEBORGS-POSTEN

Skandal i Skuru IK

Familjebildning och ålder är två diskriminerande skäl från Skuru IK för att inte förlänga kontraktet med Ulrika Olsson, 30. Att en elitklubb år 2021 agerar på detta fördomsfulla och lagstridiga sätt är en skandal. Olsson avslutar kontraktet med omedelbar verkan. Spelarföreningen följer ärendet. TV4.se SPORTEN AFTONBLADET GÖTEBORGS-POSTEN Arne Johansson