Pressmeddelande SHS-årsmötet

Spelarföreningen Handboll Sverige (SHS) har hållit sitt årsmöte i Mölndal.
Arne Johansson från Vårgårda omvaldes till ordförande och Ida Odén, Sävehof, till kassör för ytterligare ett år
Lars Bernhardsson, Redbergslid och Robert Odén, Sävehof, som tillsammans med Arne Johansson bildade SHS för fem år sedan, hade avböjt omval. I deras ställes invaldes Patrik Fahlgren, Hammarby och Johan Jakobsson, Sävehof. Ny i styrelsen är även Tobias Johansson, Redbergslid. Styrelsesuppleant är Alexander Stenbäcken, Alingsås (f.n. klubblös).
Adjungerad till styrelsen är juristen Martin Klette, Wagnsson Sports & Entertainment.
Revisorer är Charlie Sjöstrand, Minden och Johanna Ahlm, Sävehof.
Till valberedning inför årsmötet 2018 valdes Lars Bernhardsson och Robert Odén.
SHS företräder spelare i Handbollsligan (herrar), SHE (damer) och Allsvenskan (herrar). SHS tillhandahåller sina medlemmar sakkunnig juridisk support när tvister uppstår. Vidare erbjuder SHS råd och stöd vad gäller kontrakt, försäkringar och sjukersättning m.m.
– För handbollsspelare ska gälla samma villkor som vid andra anställningar på arbetsmarknaden. Så är det dessvärre inte på alla håll idag. Ett starkt SHS innebär trygghet för de aktiva och dessutom att spelarföreningen blir en likvärdig part inom svensk handboll tillsammans med Svenska Handbollförbundet och Svensk Elithandboll, säger ordföranden Arne Johansson.
SHS har sitt kansli beläget i Vårgårda.
vargarda@hotmail.com