SHS-kassören presenteras

Nästa styrelseledamot i SHS att presenteras är David Wattström. Han är inne på sitt andra år i styrelsen och valdes på förra årsmötet till föreningens kassör.

Namn: David Wattström

Bor: Göteborg

E-post: David.Wattstrom@Hotmail.com

Ålder: 27

Jobb/studier: Ämneslärarstudent i Idrott-hälsa och Geografi med inriktning mot gymnasieskolan.

Familj: Mamma Johanna, pappa Johnny och lillasyster Annie.

Handbollsbakgrund: Började med handboll som 9-åring i Anderstorps SK efter att några kompisar i fotbollslaget drog med mig på en träning. Efter åren hemma i Småland så har jag senare även spelat i Elverum i Norge, Önnereds HK och HK Aranäs.

Bästa handbollsminne: Norsk mästare/spel i Europa med Elverum och avancemang till Handbollsligan med Önnered.

Roll i SHS: Kassör.

Hur kommer det sig att du engagerar dig i SHS? Därför att jag tycker det är viktigt att elithandbollsspelarna i Sverige ska ha en gemensam röst och organisation som arbetar både för individen gällande enskilda frågor men även för gruppen som helhet med kollektivavtal och liknande.

Vad vill du åstadkomma? Bland annat öka medvetenheten för våra medlemmar om vilka rättigheter och skyldigheter de faktiskt har mot sin klubb och arbetsgivare. Jag upplever det som att många har dålig koll på vad kollektivavtalet innebär och vilka rättigheter spelarna har gällande bland annat sjuklön och liknande.

Varför bör alla elitspelare vara medlemmar? Därför att desto fler medlemmar vi blir, desto mer kommer vår röst höras och räknas gällande olika beslut om t.ex. terminsplaner, utformningar av kontrakt samt rättigheter till sammanhängande semester etc. där vi spelare i högsta grad påverkas.

Framtid och vision för SHS: Att det ska bli en självklarhet för handbollsspelare i SHE, Handbollsligan och landslagen att vara medlemmar och att SHS ska bli lika stark aktör inom handbollen som SICO är inom ishockeyn och SFS inom fotbollen.